Destek Hattı
+90 312 416 63 17
Adres
Necatibey Caddesi No: 112 P.K, 06100 Çankaya/Ankara, Türkiye
+90 312 416 63 17
Necatibey Caddesi No: 112 P.K, 06100 Çankaya/Ankara, Türkiye
Derneğimiz 1995 yılında kurulduğundan beri, ülkemizde tüketici haklarının yerleşmesi, tüketicinin korunması, bilgilendirilmesi ve eğitimi konusunda alanına rakipsiz çalışmalara imza atmış, Edirne’den Kars’a bütün ülke tüketicileri ile temas kurmuş, paneller, seminerler, konferanslar düzenlemiş, tüketici ile direk temasa geçmiş, yüz yüze görüşmelerin yanında çok sayıda basın bülteni, basın bildirisi hazırlamış, bunda da her zaman, barışçıl, hoşgörülü, bağımsız – siyasi ve ticari – özellikle paydaşları ile uyumlu bir şekilde çalışmış, akademik bir üslupla problemleri çözme yoluna gitmiş, tüketicinin korunması konusunda etkin lobicilik yapmış, ilk tüketici yasasının çıktığı 1995 yılından beri, tüketici korunmasında lider bir dernek olarak bir misyon üstlenmiş, her zaman ölçülü ve düzeyli olmuştur.
Genel Başkan
Türkiye'de tüketicinin korunması için sivil toplumun güçlendirilmesi. STK ağlarının organizasyonel ve kurumsal kapasitesini güçlendirmek.
Temsilcilerinin kapasitesi geliştirilerek STK'lerin kapasitelerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Proje faaliyetleri aşağıda üç küme altında sunulmuştur; Hazırlık, Uygulama, Yaygınlaştırma ve değerlendirme.
Tüketicileri; bilgilendirme, bilinçlendirme ve eğitim yoluyla güçlendirmek;
Tüketici sorunlarına yönelik olarak çağdaş, güncel mevzuatlar ortaya konmasında, haksız ticaret uygulamalarının önlenmesi yoluyla tüketicinin korunmasını ve güvenliğinin artırılmasında; standartlar ve uygunlukları aracılığıyla kalite ve miktar güvencesini sağlanmasında ve uygun maliyetli ve etkili şikâyet giderme mekanizmalarına erişimin sağlanmasında ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak gerekli önlemlerin tüketici tarafı lehine oluşmasını sağlamak, bu konularda tüketicileri aydınlatmak.
“Tüketicilerin bilinçli seçimler yapmasında; tüketiciler için adil, hakkaniyetli ve tutarlı sonuçlar sağlamak; zamanında ve etkili bir şekilde tüketici mağduriyetinin giderilmesini kolaylaştıracak sistemler üzerinde çalışmak, bu konuda ilgili kurum ve kuruluşlar üzerinde aktif lobicilik ve savunuculuk faaliyetleri yürütmek”